StudioVondst_thirza_Blog

Wat Studio Vondst leerde van de oren van Oom Theo

In de afgelopen maanden heb ik in deze blogs veel verteld over mijn werk. Maar minstens net zo interessant is de oorsprong van mijn bedrijf. Studio Vondst is 2014 opgericht, maar het zaadje werd al rond 1995 gepland. Op een familieverjaardag.

Ik moet een jaar of zes zijn geweest, het is een zaterdagmiddag. Iemands verjaardag – ik weet niet eens meer wiens verjaardag – wordt gevierd. Het is een hok vol drukte en gezelligheid. Mensen praten en lachen, er wordt koffie ingeschonken en taart gegeten. Er is alleen maar één ding waar ik aandacht voor heb: de oren van oom Theo.

Want wat waren die oren groot! Wonderbaarlijk. In mijn herinnering heb ik minstens een uur naar zijn oren gestaard. Een klein detail, zou je zeggen, een paar oren. Voor mij maakte zo’n klein detail een wereld van verschil. En dat doet het nog steeds.

Niet alleen kijken

De allerkleinste details zijn voor mij enorm van belang. Details maken een ontwerp af. Bij de huisstijl die ik voor Iluzie maakte is dat heel duidelijk, bij de Parel van Zuilen juist weer een stuk subtieler. Een goed concept in een ontwerp zorgen voor een diepere laag. Door je concept tot in de puntjes uit te werken wordt het verhaal compleet. Hoe langer je naar een ontwerp kijkt, hoe meer je ontdekt en des te meer het verhaal zich ontvouwt. Ik ben benieuwd of je alle kleine details in mijn eigen logo al hebt ontdekt.

Zoals ik al eerder vertelde, verstop ik graag kleine grapjes in mijn werk. Dingen die je pas gaat zien als je langer naar mijn werk kijkt. En soms zijn ze ook wat minder subtiel. Het zorgt voor een glimlach op je gezicht. Net als die wonderbaarlijk grote oren van oom Theo bij mij voor een glimlach zorgden.

StudioVondst_oorsprong_Blog

Zorgen voor een glimlach

Ik houd ervan jou te belonen door kleine verassingen te verstoppen in mijn werk. Zodra er een lach op je gezicht verschijnt, heb ik mijn werk goed gedaan. Ik zorg dat een concept en het uiteindelijke ontwerp jaren mee kunnen én herkenbaar zijn voor jou als bedrijf of product(lijn). Wil jij je klant verrassen met een glimlach? Laten we een kop koffie drinken, ik ben een en al oor.

Groetjes,

Thirza