SCHREUDER_WEB_brandidentity

Schreuder Natuurgeneesmiddelen vertelt: ‘Dankzij Studio Vondst kunnen we echt verder kijken’

Afgelopen jaar mocht ik een rebranding doen voor een geweldige klant: Schreuder Natuurgeneesmiddelen. Ik sta onwijs achter de werkwijze en filosofie van deze natuurgeneeskunde praktijk en vond het heel tof om samen met Anna van A.D. new world met dit merk aan de slag te gaan. 

Al drie generaties lang is deze praktijk een begrip in Baarn. Naast consulten, verkoopt Schreuder Natuurgeneesmiddelen ook supplementen. Voorheen alleen voor klanten. Recent besloten ze dat te willen uitbreiden en de hoogwaardige vitamines beschikbaar te maken voor iedereen. Anna en ik zorgden daarbij voor een rebranding. Daar kan ik van alles over vertellen, maar het is veel leuker als de familie Schreuder dat zelf doet. 

Nieuwe branding, vertaald naar beeld

Het begon allemaal toen het besluit er lag om de supplementen meer beschikbaar te maken. “We kregen pro-actief advies vanuit Thirza”, vertellen Jeroen en Nick Schreuder vanuit hun praktijk. Jeroen is natuurgeneeskundig therapeut, zoon Nick is orthomoleculair therapeut in opleiding. “Als je wat nieuws introduceert, dan kun je het maar beter meteen goed aanpakken.”

Er bleken al snel meer wensen te zijn, zoals online meer zichtbaarheid en goed vindbaar zijn op Google. “Anna heeft daarvoor onze merkstrategie geschreven. Zij kon omschrijven hoe ons merk zich uit en in de markt moet zetten. Thirza kon vervolgens dit verhaal visueel vertalen. Thirza heeft voor ons alles geregeld: ze kwam met fotograaf Tobias Reymond en heeft de fotografie vervolgens begeleid. De foto’s zijn veel beter geworden dan we tot nu toe hadden.”

SCHREUDER_WEB_Packagingdesign

Steeds meer experts betrokken

Uiteindelijk kwam het hele project samen, van begin tot eind. “Via Thirza en Anna kwamen we bij Vivian Lips van Via Viev voor de social media – waar we ook meer mee wilde doen – en bij Ingelise voor de blogs. Eline Bodbijl van Merkenberg Consultancy heeft voor ons naar SEO gekeken en gecheckt of de website goed werkt. Thirza was hierin de spin in het web. Dat was ook wel onze eis, we wilden dat Thirza het aanspreekpunt zou zijn voor dit project. Zij is de olie in de machine.” 

SCHREUDER_WEB_Brandidentity

Het nieuwe logo is ontwikkeld op basis van het oude logo. Schreuder is al drie generaties lang een familiepraktijk. De drie hoofden wilden we graag terug laten komen. “Het ging veel meer richting het minimalistische en het ontwerp voelt benaderbaar. Dat is ook wie we zijn als bedrijf. We produceren al drie generaties lang betrouwbaar en natuurlijke producten die aan de hoogste kwaliteitseisen voldoen. Dat moet het uitstralen, maar ook dat het van deze tijd is. Dit logo en deze stijl visualiseert fysiek wie we zijn, het past echt bij ons.”

STUDIOVONDST_BLOG_SCHREUDER_1

Samen kom je verder

Uiteindelijk zorgt een samenwerking dat een product of bedrijf beter wordt. “Het is moeilijk om zelfreflectie te hebben. Een ander bekijkt toch componenten binnen je bedrijf op een andere manier. Ziet dingen die je zelf niet meer ziet. Daardoor kom je op een gegeven moment niet meer verder. Iemand van buitenaf schopt je uit dat rondje. Dankzij Thirza en Anna hebben we een heldere analyse over ons bedrijf. Weten we wat er beter kan. Dat is eigenlijk precies wat we in de praktijk doen. Eerst kijken naar iemands achtergrond, dat analyseren en daarna pas beginnen met een behandeling. We kijken naar de totale mens achter de klachten. Geen pilletje tegen de hoofdpijn maar de oorzaak aanpakken. Dat is precies wat Anna en Thirza hebben gedaan. Ze hebben onze praktijk op een natuurgeneeskundige manier beter gemaakt.”